czwartek, 4 lutego 2016

#LOW CARB: Ptasie mleczko. Szybkie, proste i pyszne!




Zbliżający się Tłusty Czwartek sprawił, że zaczęłam myśleć nad dietetycznym deserem, z niewielką zawartością węglowodanów. Nie miałam jednak ani czasu ani ochoty na długie stanie przy garach- to musiało być coś szybkiego i prostego a jednoczesnie smacznego i dostosowanego do diety lchf.

I tak powstało lowcarbowe Ptasie Mleczko.

Przepis to była improwizacja- taka moja mała wariacja na temat ptasiego mleczka i sernika na zimno.
Efekt naprawdę mnie zaskoczył- deser wyszedł naprawdę smaczny. 
W porcjach dla męża dodatkowo ukryłam plasterki bananów i rodzynki- to dopiero musi być petarda smaku :)

Czego potrzebujemy?

1. 250 g twarogu (użyłam półtłustego twarogu "Delicate" z Biedronki) 
2. 220 g mleczka kokosowego (jeśli nie macie mleczka, doskonale sprawdzi się jogurt naturalny/grecki, mleko krowie lub jakiekolwiek mleko roślinne
3. 40 g żelatyny  
4. 1,5 szklanki gorącej wody 
5. blender/ mikser 
6. garnek/ inne naczynie  
7. silikonowe foremki/ miseczki/ pojemniki 
8. słodzik do smaku


 Sposób przygotowania:

1. Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie.
2. W czasie, kiedy żelatyna lekko stygnie, blendujemy twaróg z mleczkiem kokosowym (lub innym wybranym produktem) na gładką, aksamitną masę.
3. Do masy dolewamy lekko ostudzoną, rozpuszczoną żelatynę, blendujemy, aby składniki połączyły się ze sobą. Dodajemy słodzik do smaku (ja dałam 10 pokruszonych tabletek słodzika- szybkiej się rozpuściły :) )
4. Gotową masę przelewamy do foremek/ pojemników/ miseczek i po ostudzeniu wkładamy do lodówki. Ja dodatkowo posypałam każdą foremkę odrobiną wiórków kokosowych.
5. Ptasie mleczko tężeje dość szybko, po około godzinie masa jest już twarda i gotowa do jedzenia.
6. Ptasie mleczko możecie wzbogacić o owoce lub np galaretkę (np. z owocowej herbaty)


Ptasie mleczko smakuje jak sernik na zimno. Ma gładką konsystencję, delikatnie rozpływa się w ustach. Z podanej przeze mnie porcji wychodzi około 15 "babeczek". 






Kalorie i makroskładniki CAŁOŚCI:
KCAL: ~ 790 
B: ~80g
T: ~50g
W: ~15g




Jeśli skorzystacie z przepisu, dajcie znać, jak smakowało :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz